EN UPPBLÅSBAR DINOSAURIE
eller VAD JAG SKULLE GÖRA OM JAG FICK GÖRA VAD JAG VILLE GÖRA...
... är ett unikt samarbete mellan Boulevardteaterns teaterskola och Bombina Bombast. Frågan ”Vad skulle jag göra om jag fick göra vad jag ville göra en dag i livet?” har fått utgöra grunden för ett antal devisingworkshops som presenteras i ett collage av karriärdrömmar, genusinfall, utfall och tabun. Regissören Stefan Stanisic och dramatikern Emma Bexell har utvecklat en idé av mimaren Ana Stanisic och låter En uppblåsbar dinosaurie vara en ifrågasättning av hur vi rör oss, låter och förhåller oss; vi är varandras publik. Att låta unga teaterarbetare ta plats på en stor scen är i sig en ifrågasättning av vem som får visa vad för vem och var. Välkomna till Bouevardteatern, ärade publik!


MEDVERKANDE
eller DE SOM GÖR VAD DE VILL GÖRA EFTERSOM DE FÅR:
Helena Lewin, Jocke Thelin, Ellen Gehlin, Ana Stanisic, Julia Juhlin, Linda Jokela, Isolde Jobarteh, Beatrice Svensson, Adriana Essén, Ellinor Göransson och kanske en hund och en fågel.

TACK TILL
eller UTAN ER HADE VI INTE KUNNAT GÖRA VAD VI VILLE GÖRA
Fredrik Gustafsson för stagefightkoreografi, Ulrika Lindqvist för kostym, Vällingby teater för stor replokal, Ica Ringen för livsmedel!

Biljettpris 150 kr

Spelas 
15-16 sep kl 19.30


Plats: Boulevardteatern